۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۶۹۶۲۶
تیم ملی، فعل "ما می‌توانیم" را صرف کرد؛

یادداشتک | مسئولان از "فوتبالی‎های ما" یاد بگیرند

یکی از نکات مهمی که درباره تیم ایران حائز اهمیت است و تحسین کارشناسان غیر ایرانی‌ها را نیز به همراه داشت روحیه تلاش و سخت‌کوشی این تیم بود که با تمام وجود جنگیدند و کم‌کاری نکردند.
جام جهانی جام جهانی

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، جام جهانی  فوتبال به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی جهان  مطرح است، چه بسا از المپیک هم مخاطب بیشتری داشته باشد. در این رویداد بزرگ ورزشی هر کشوری می‌تواند فرهنگی را به سایر ملت‌ها و کشورهای دیگر تزریق کند و شاید بتوان گفت که از این نظر بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ‌های درست نیز باشد.

در این دوره از مسابقات جام جهانی تیم ملی فوتبال ایران عملکرد خوبی را نشان داد و نسبت به سایر دوره‌هایی که در این جام حضور داشته نتایج خوبی را گرفت و با وجود اینکه به مرحله بعدی صعود نکرد رضایت مردم را در پی داشت و  مردم نیز به این تیم افتخار می‌کنند. عملکرد این تیم به قدری تحسین برانگیز بود که رهبر معظم انقلاب بعد از بازی دوم و سوم به طور جداگانه پیامی در تقدیر از تیم ملی ایران صادر کردند.

یکی از نکات مهمی که درباره تیم ایران حائز اهمیت است و تحسین کارشناسان غیر ایرانی‌ها را نیز به همراه داشت روحیه تلاش و سخت‌کوشی این تیم بود  که با تمام وجود جنگیدند و کم‌کاری نکردند.

تأکید می شود که این تیم با وجود حذف از جام جهانی قابل تقدیر است؛ چرا که تلاش خود را کرد و از جان و دل مایه گذاشت و در مقابل غول‌های بزرگ فوتبال دنیا فعل "ما می‌توانیم" را صرف کرد و نشان داد که می‌توان ابرقدرت را متوقف کرد.

حالا غرض از این بحث چیست؟ درس مهمی که از این قضیه می‌توان گرفت این است که  اگر مسئولان مملکتی وظایف خودشان را به درستی انجام دهند و در جهت بهبود اوضاع کشور، به خصوص اوضاع اقتصادی آشفته و بحرانی تلاش کنند مردم هم از آنها راضی خواهند بود؛ هر چند که به وضعیت مطلوب نرسیم؛ چرا که وقتی شاهد زحمات و تلاش‌های بی دریغ مسئولین باشند، حداقل از نظر روانی به این آرامش می‌رسند که اگر اوضاع نابسامان است، مسئولین ذیربط وظیفه خود را انجام داده‌اند؛ ولی وقتی شاهد باشند که مسئولان به فکر مردم نیستند و منافع شخصی خودشان و احزاب و گروه‌هایشان حرف اول را برای آن‌ها می‌زند، طبیعتا دلسرد و ناراضی خواهند بود و روحیه نا‌امیدی در بین مردم تقویت می‌شود. 

نکته دیگر این است که تیم ایران در برابر قدرت‌های بزرگ فوتبال دنیا خودش را نباخت و استقامت جانانه‌ای از خودش نشان داد. این درس بزرگی برای مسئولین است که به بیگانه امید نداشته باشند و از تهدید و تحریم آن‌ها نهراسند و شجاعانه و با قدرت در برابر آن‌ها مقاومت کنند که ثمره آن پیروزی و عزتمندی برای ایران خواهد بود. از طرفی مردم هم راضی خواهند بود و طبیعتا خیلی از مشکلاتی که در حال حاضر کشور با آن مواجه هست برطرف خواهد شد./999/پ۲۰۰/س

بابک شکورزاده، پژوهشگر حوزوی       

 

ارسال نظرات